Meny
Varumärken

Villkor

Betalning
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

Betalningsvillkor
Vi använder Klarna som betalningsförmedlare och erbjuder fakturabetalning (ingen fakturaavgift) delbetalning, kortbetalning samt direktbetalning via bank.
Fullständiga betalvillkor hittar du här

Leverans
Beställningar skickas normalt sett samma dag 2-3 dgr efter att beställningen gjorts. Leveranstiderna kan variera beroende av var i landet man bor: 1-4 arbetsdagar efter att vi skickat.

Ångerrätt

Som privatkund hos Limpex Konfektyr AB har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. Kontakta alltid vår kundservice innan du returnerar varan.

Vill du returnera ett köp rekommenderar vi att du tar kontakt med vår kundservice via mejl senast 14 dagar från mottagandet av varan. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information: - ordernummer - fakturanummer - titel på de produkter du vill returnera. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Limpex Konfektyr åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

Paket som ej hämtats ut inom fjorton (14) dagar återsänds till Limpex Konfektyr. Om detta sker debiteras du en avgift på 250 kr per paket för kostnader som Limpex Konfektyr haft för administration, frakt- och returfraktkostnad, samt hantering. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten. 

Reklamationer 

Vi gör alltid vårt yttersta för att du ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Om du har fått en skadad eller felaktig vara ber vi dig att kontakta oss via epostadressen längst ner på sidan eller via kontaktformuläret.

Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i.

Vid eventuell returfrakt av skadad/felaktig vara står alltid vi för returkostnaden. Notera dock att vi endast står för kostnaden om du först kontaktat oss och fått instruktioner att skicka tillbaka varan.

Återbetalningar
Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur. Fakturor krediteras och skickas ut på nytt, kortbetalningar och direktbetalning via bank återbetalas via Klarna.

Kontaktinformation
Full kontaktinformation inklusive fysisk adress, emailadress och/eller telefonnummer till kundsupport samt organisationsnummer finns längst ner på varje sida i butiken.

Powered by Talex e-handelssystem