Reklamation och retur


Vi gör alltid vårt yttersta för att ni ska få varor av högsta kvalitet men ibland kan det bli fel. Limpex konfektyr tillämpar inte ångerrätt eller öppet köp, på grund av B2B-handel men självklart rätten att reklamera ett köp. Det är kundens uppgift att kontrollera emballaget vid mottagandet och höra av sig omgående om det finns något som behövs reklameras så att vi kan hantera ärendet snabbast möjligast. 

Vänligen fyll i formuläret fortast möjligast efter mottagande. För att kunna hantera ditt ärende snabbt önskar vi att ni uppger all information i formuläret nedan. För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Frakt vid retur sker via överenskommelse.

Vid eventuell återbetalning, krediteras fakturor och skickas ut på nytt.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

Instruktioner:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returbegäran. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.


OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.